نشست خبری امیر قلعه نویی

نشست خبری امیر قلعه نویی




 

 


نشست خبری امیر قلعه نویی


تاریخ : جمعه ،
24 شهریور 1391

نشست خبري امير قلعه‌نويي بيشتر به تيم ملي ارتباط داشت. او با تکذيب جلسه‌اش با کفاشيان از همه خواست تا فضاي مناسب براي تيم ملي ايجاد کنند تا ملي پوشان در ديدار برابر کره جنوبي بهترين نتيجه را به دست بياورند.


امير قلعه نويي در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر راه‌آهن، اظهار کرد: در ابتدا بايد دو تبريک به مردم بگويم. دو تبريک من مربوط به واليبال است. يکي صعود تيم ملي به ليگ جهاني و دومي قهرماني واليبال ايران در ارتش‌هاي جهان. درباره تيمم نيز بايد بگويم که استقلال هميشه سه قسمت بوده، يک قسمت بازيکنان که با تيم ملي تمرين مي‌کنند، دوم بازيکناني که در استقلال هستند و سوم مصدومان تيم‌اند که خدا را شکر به ترکيب اضافه شده‌اند. در اين مدت تمريناتمان را انجام داده‌ايم و در بازي‌هاي گذشته نيز سعي داشتيم که با بازيکناني همچون ساموئل و بائو که فرصت زيادي براي حضور در ميدان نداشتند زمان بدهيم که تا حدودي نظر ما را جلب کردند تا در ديدارهاي بعدي جزو 11 نفر باشند و يا فرصت بيشتري براي بازي به دست بياورند.

به گزارش ايسنا،سرمربي استقلال در مورد تيم راه‌آهن نيز گفت: راه‌آهن تيم خوبي است، هم از نظر دفاعي و هم در کار حمله با برنامه عمل مي‌کند. مربي خوبي نيز هدايت راه‌آهن را برعهده دارد که تيمش را به خوبي برابر حريفان به ميدان مي‌فرستد. چند ديدار حريف را آناليز کرديم که اميدوارم اين مسابقه نيز همانند ديدارهاي قبلي استقلال و راه‌آهن بازي جذابي باشد. استقلال براي اين که شرايطش در جدول بهبود پيدا کند، بازي هجومي و با برنامه به نمايش خواهد گذاشت.

وي افزود: راه‌آهن چند نقطه قوت دارد که بايد آنها را کنترل کنيم. بهادر عبدي، شيري و عباس فر، مهره‌هاي کليدي اين تيم هستند که اگر بتوانيم پل ارتباطي بين هافبک و فوروارد راه‌آهن را قطع کنيم به يک هدف تيم رسيده‌ايم، هدف بعديمان نيز استفاده از نقاط ضعف حريف است که در اين مدت روي آنها کار ‌کرده‌ايم .

قلعه نويي درباره بازيکناني که در اين مسابقه در اختيار ندارد، گفت: استقلال دو بازيکن محروم دارد. سياوش اکبرپور و حنيف عمران زاده نمي‌توانند در اين بازي شرکت کنند. جباري نيز از اول مصدوم بود، اما ديگر بازيکنان آسيب ديده به جمع ما اضافه شدند. البته کيانوش رحمتي به دليل اين که رباط پايش را عمل کرده، دوران بهبودي‌اش طولاني خواهد شد.

سرمربي استقلال با اشاره به وضعيت آينده تيمش بيان کرد: شکل عملکرد استقلال بهتر خواهد شد. مطمئن باشيد در آينده خيلي بهتر از وضعيت کنوني عمل مي‌‌کنيم. ما ضعف‌هاي تاکتيکي و تکنيکي داريم که نمونه آن سرعت پايين تيم و عدم موفقيت در موقعيت سازي است که با تمرين و تلاش بازيکنان آنها را رفع خواهيم کرد.

قلعه نويي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اين که اگر پيشنهاد هدايت تيم ملي به شما داده شود، آن را قبول مي‌کنيد يا نه؟ بيان کرد: بايد در مورد تيم ملي اين گونه حرف بزنم، همه ما قبول داريم که ايران هم بد بازي کرد و هم نتيجه‌ بدي گرفت، اما نبايد اين گونه وارد اين بحث شويم. کارلوس کي‌روش مربي بزرگ و کارنامه دار است و حالا وظيفه ما کمک به تيم ملي است. يک نام مقدس در ميان است که بايد به خاطر آن دست به دست هم دهيم. اين نام مقدس ايران است که همه براي موفقيتش بايد هم با دل و هم با زبان کمک کنيم. اگر دل و زبانمان يکي نباشد، هيچ فايده اي نخواهد داشت. به نظر من تيم ملي به مشکل خورده، اما از نظر جدول مشکلي نداريم. هم اکنون چهار امتياز داريم و اگر هشت امتياز بگيريم مي‌توانيم به جام جهاني برويم. به نظر من اگر دو ديدار خانگي را با پيروزي پشت سر بگذاريم و به قطر هم نبازيم، شرايطمان خيلي خوب مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر قرار است انتقاد کنيم، بايد بدانيم که فضاي انتقاد مهم‌تر از خودش است. بايد در فضايي صحيح انتقاد کنيم. اگر من قلعه نويي براي اين که عکسم روي صفحه اول روزنامه‌‌ها باشد و انتقادات نامناسبي کنم،‌هيچ نتيجه‌اي نخواهيم گرفت. به نظر من کي‌روش بايد با حوصله فيلم اين بازي و ديگر بازي‌ها را ببيند و با ارزيابي‌ گذشته‌اش دستاوردهايش را بررسي کند. مطمئن باشيد در اين راه او در بسياري از مسايل تجديد نظر خواهد کرد و نتيجه‌ مي‌گيرد. بايد فضاي مناسبي براي تيم ملي درست کنيم تا با پيروزي بر کره به صدر جدول برسيم.

قلعه نويي با اشاره به صحبت‌هاي مبني بر حضورش در تيم ملي نيز بيان کرد: اين حرف‌ها را آدم‌هايي مي‌زنند که مي‌‌خواهند به استقلال و تيم ملي و قلعه نويي ضربه بزنند، خدا را شکر که تا به امروز جز به خدا و اهل بيت به کسي متصل نبودم و اگر قرار است کاري را انجام دهيم، بر اساس تواناييهايمان کار مي‌کنيم. هميشه در ايران اين اتفاق زياد مي‌افتد وقتي که درختي به زمين مي‌افتد، تبرزن نيز زياد مي‌شود. بسياري از کارشناسان ، کارشناسان بعد از بازي هستند و نمي‌توانند به تيم ملي کمک کنند، مي‌‌خواهم درباره کارشناس مثالي بزنم. عادل مولا کاپيتان تيم ملي قطر وقتي از فوتبال خداحافظي کرد، برايش مراسمي گرفتند که فهميديم پس از آن قرار است به آمريکاي جنوبي برود و چهار، پنج سال در آنجا زندگي کند و به عنوان کارشناس فوتبال آمريکاي جنوبي به کشورش بازگردد.

وي ادامه داد: کارشناس نبايد ضربه بزند، بلکه کارش تحليل فني است. به طور مثال ژوزه مورينيو در چند مسابقه پپه را به عنوان هافبک دفاعي وارد زمين کرد و در چند مسابقه نيز او در همان پست اخراج شد. پس فکر مي‌کنم که به نظر کارشناسان ما مورينيو اصلا مربي نيست. تاکيد مي‌کنم من هم به آقاي کارلوس کي‌روش انتقاد دارم، اما بايد اين انتقادها در فضاي درست انجام شود. خودم را کارشناس نمي دانم، اما مي گويم ايران هم بد بازي کرد و هم بد نتيجه‌ گرفت. در اين بين معتقدم با چهار امتيازي که داريم و کسب هشت امتياز ديگر مي‌توانيم به جام جهاني صعود کنيم.

سرمربي استقلال درباره انتقاد کارشناسان از رحمتي بيان کرد: پس از شکست برابر لبنان بسياري از همين کارشناسان از عملکرد رحمتي در صحنه گل لبنان انتقاد کردند، اما اين دروازه‌بان در آن صحنه تمام اصول را رعايت کرد. ارسال سريع بود و در شرايطي که زاويه بندي رحمتي درست بود، توپ به جايي رفت که به ندرت مي‌رود، اما فراموش نکنيم که رحمتي در همين چهار امتيازي که داريم نقش زيادي ايفا کرده است، در ديدار برابر ازبکستان و در دقايق نبرد با قطر نقش موثري در نتيجه‌گيري تيم ملي داشت. اگر قرار است کارشناسي شود به خوبي انجام شود، اما نبايد به مسايل تاکتيکي و تکنيکي مربي که با تيمش زندگي مي‌کند، وارد شد.

قلعه نويي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين که اتفاق‌هاي اخير و وکيل شما مبني بر اين که با کفاشيان جلسه‌اي داشتيد، با رسانه‌ها چه بود؟ بيان کرد: در ابتدا بگويم که هيچ جلسه‌اي با آقاي کفاشيان نداشتم. حتي پس از آن صحبت‌ها به وکيلم گفتم نبايد وارد اين مسايل شوي و تنها بايد کارهاي حقوقي‌ام را انجام دهيد که او نيز گفت اشتباه کرده است.

قلعه نويي درباره برنامه‌هايش زماني که سرمربي تيم ملي بود، اظهار کرد: زماني که مسئوليت تيم ملي را داشتيم، 146 سفر داخلي انجام داديم و در نهايت 50 بازيکن را انتخاب کرديم. کاري را انجام داديم که تيم‌هاي بزرگ دنيا انجام مي‌دهند. به طور مثال منچستر يونايتد زماني کريستيانو رونالدو را واگذار کرد که بازيکني چون ناني را به تيمش وارد کرده بود. ما نيز قصد داشتيم بازيکنان جديدي را گام به گام در طي يک پروسه زماني آرام وارد تيم ملي کنيم، محمد نوري را جزو 23 نفر آورديم تا اندک اندک خط هافبک تيم ملي را تغيير دهيم. اين کار در باشگاه‌هاي همچون بارسلونا و منچستر يونايتد نيز انجام مي‌شود، آنها گام به گام بازيکنان خود را تغيير مي‌دهند، اما آب از آب تکان نمي‌خورد. نبايد تيم را به يکباره عوض کنيم. ما در آن زمان طي سفرهايي بازيکناني را وارد تيم کرديم که مي‌توانستند به ما کمک کنند. اگر هم اکنون بخواهيم به يکبار تيم را تغيير دهيم، نتيجه‌ نخواهيم گرفت، اما معتقدم يکسري نيروي جوان در ليگ حضور دارند که مي‌توانند به تيم ملي کمک کنند.



کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه استقلال ، نتیجه بازی استقلال ، روزنامه استقلال ، سایت خبر ورزشی , فرهاد مجیدی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل